Doporučení o generativní umělé inteligenci v závěrečných pracích ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Univerzita Karlova (Dále UK) podporuje využívání nástrojů a vzdělávání se v oblasti genera inteligence (dále jen „AI“) studujícími i akademickými pracovníky a dalšími zaměstnanci UK Toto užití však musí být v souladu s legislativními normami, právním řádem ČR, obecnými et principy akademické integrity, vnitřními předpisy Univerzity Karlovy a jejích součástí. Toto doporučení poskytuje obecný rámec a pravidla práce s generativní umělou inteligencí v pracích. Zároveň je však pouze doporučující; jednotlivé fakulty si mohou samy stanovit, do využití budou generativní AI a v jaké oblasti tvorby závěrečné práce povolovat, případně n vlastní pravidla a omezení. Doporučujeme tedy sledovat nařízení, týkající se generativní AI na jednotlivých fakultách děkana, opatření děkana, vyjádření vedení fakulty) a v případě pochybností konzultovat uži s vedoucím práce. ****************************************************************************************** * Základní principy užití generativní umělé inteligence při psaní závěrečných prací ****************************************************************************************** Odpovědnost:Za práci jsou vždy odpovědni studující ? Za každou odevzdanou práci vždy plně odpovídá studující, a to i v případech, kdy v rámci j využívá generativní AI. Studující jsou vždy povinni pečlivě kontrolovat veškeré výstupy, n podílí generativní AI, ověřovat jejich správnost a generativní AI zakomponovat do práce zp odpovídá pravidlům akademické etiky a zadání práce. Autorem/autorkou závěrečné práce je vždy studující, který je zároveň zodpovědný za faktick veškerého obsahu a za kvalitu textu. Pokud by se v práci vyskytly chyby způsobené generati na ně zpětně odvolávat; odpovědnost za jejich odstranění i za finální podobu odevzdaného d studující. Transparentnost:Každá závěrečná práce obsahuje Prohlášení o užití generativní umělé inteli V souladu se Stanoviskem Univerzity Karlovy platí, že používání nástrojů generativní AI mu transparentní. To znamená, že studující by měli na začátek práce připojit stručné prohlášení, ve kterém p konkrétně popíšou, jak, v jakém rozsahu a k jakému účelu během zpracování práce využil jak generativní AI. (V případě potřeby může být toto prohlášení podrobně rozvedeno v samostatn Toto prohlášení je důležitým podkladem pro posouzení originality práce. Je možné využít připravený vzor – Prohlášení o užití AI v závěrečné práci [ URL "AI-81-version1- prohlaseni_o_uziti_generativni_umele_inteligence_temporary.docx"] , který pomůže studující strukturovaně shrnout veškeré relevantní informace. Jak napsat prohlášení o užití generativní AI? [ URL "AI-81-version1- prohlaseni_o_uziti_generativni_umele_inteligence_temporary.docx"] Bezpečnost:Je třeba dodržovat pravidla bezpečného užívání nástrojů generativní AI, pravidl bezpečnosti a ochrany dat ? Při využívání nástrojů generativní AI je nezbytné důsledně dodržovat pravidla bezpečného u nástrojů. Některé modely generativní AI jsou trénovány na datech, která do nich uživatelé případně jejich poskytovatelé využívají uživatelem vložená data ke „zkvalitňování služeb“. tak, aby zajišťovaly důvěrnost nebo chránily osobní údaje – veškeré informace vložené do p generativní AI mohou být využity k dalšímu trénování modelu nebo se stát veřejnými. Proto je zakázáno do generativních AI nástrojů vkládat jakákoli osobní, citlivá nebo chrán informace, které jsou v Tabulce stupňů ochrany dat [ URL "https://openscience.cuni.cz/OSCI označeny jako chráněné. Výjimkou jsou prověřené a schválené nástroje (na univerzitě např. či modely generativní AI provozované lokálně (za předpokladu, že budou ze strany UK vyhodn bezpečné). Studující se zavazuje také nepoužívat generativní AI nástroje, které byly vyhodnoceny NÚKB potenciálně nebezpečné. Opatrnost a odpovědné zacházení s daty jsou základními předpoklady při práci s?nástroji ge akademické půdě. Více o ochraně dat se dočtete zde. [ URL "https://ai.cuni.cz/AI-76.html"] Správná citace:Studující by měli vhodně odkazovat na použité nástroje AI ? Pokud studující využívá generativní AI při tvorbě své práce – například pro generování obr nebo pasáží textu – je povinen tuto generativní AI řádně uvést. Generativní AI by v takovém případě měla být citována jako nástroj v prohlášení o užití ge inteligence při tvorbě závěrečné práce. Ve speciálních případech je generativní umělá inteligence užívána jako zdroj dat – napříkl statistických vlastností vygenerovaného textu. V takových případech by měla být citována p normy, která byla pro danou práci zvolena (například dle APA, ČSN ISO 690 nebo jiné). Generativní AI je důležité vnímat primárně jako nástroj, který modifikuje či generuje obsa vložených instrukcí a dat, nikoli jako spolehlivý zdroj informací (ten představuje zejména sekundární literatura). Proto také studující nese za výsledný výstup odpovědnost, podobně jakéhokoli jiného digitálního nebo výpočetního nástroje. Výstup generativní AI představuje interakce mezi autorem a nástrojem, nikoli odborně ověřený či nezávislý zdroj informací. Je důležité si ověřit, zda právě použitá citační norma obsahuje konkrétní doporučení pro c generativní AI; některé normy už tuto možnost detailně popisují, jiné nikoli. Více informací o citování najdete zde [ URL "https://ai.cuni.cz/AI-83.html"] Možnost volby:Studující mají právo užití generativní AI odmítnout ? Studující má plné právo užití generativní AI při zpracování své práce odmítnout bez udání studující vždy upřednostňují vlastní samostatnou práci a mohou mít obavy, že využívání gen negativně ovlivnilo rozvoj jejich schopností a kritického myšlení. Jiní mohou mít výhrady environmentálních nebo dalších důvodů. Každý studující se může svobodně rozhodnout, zda a generativní AI do procesu psaní závěrečné práce zapojí, či nikoliv, a tento postoj musí bý Konzultace:Studující by měil užití generativní AI konzultovat se svým vedoucím práce/školi Způsob využití generativní umělé inteligence v rámci závěrečných prací může mít velmi různ od jazykových úprav textu, zpracování dat, přes sumarizaci literatury až po pomoc při form nebo poskytnutí zpětné vazby k textu. S ohledem na tuto rozmanitost nelze jednoznačně a univerzálně stanovit, co je a co není př oborech a typech prací. Je proto důležité, aby studující konzultoval své konkrétní záměry s využitím AI se svým ve školitelem. Otevřená komunikace se vedoucím práce/školitelem pomáhá předejít nejasnostem n při hodnocení a zároveň vede studující k odpovědnému a promyšlenému využívání Generativní kontextu. ****************************************************************************************** * Na co myslet při užívání generativní AI ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Ochrana dat *========================================================================================= Modely generativní AI jsou trénovány mimo jiné na datech, která do nich vkládají jejich už nejsou zpravidla navrženy tak, aby zajišťovaly jejich důvěrnost nebo chránily informace, k chatboty a jinými nástroji sdíleny. Když tedy studující interagují s nástroji generativní AI, měli by vždy zhodnotit, jaká dat nástrojů vkládají. Platí při tom, že nesou zodpovědnost za případné porušení ochrany dat. Z hlediska právní i etické odpovědnosti je nutné mít na paměti, že některá data podléhají ochraně – zejména osobní a citlivé údaje podle legislativy (např. GDPR) by neměly být vklá generativní AI (s výjimkou některých tzv. lokálních modelů). Interní univerzitní data nebo neveřejné studijní materiály je možné sdílet pouze v?nástroj AI, které Univerzita Karlova výslovně doporučuje jako bezpečné (např. nástroje s jasně oše nebo smluvním ujednáním o netrénování dat), nebo v rámci ověřených lokálních řešení. Nejbezpečnější a nejodpovědnější cestou je vždy využívat nástroje schválené a spravované u je momentálně Microsoft Copilot for education (s přihlášením k univerzitnímu účtu UKČO@cun Ve všech případech doporučujeme přistupovat k práci s?generativní AI obezřetně a citlivě z sdílených dat. Více se o ochraně dat dočtete zde. [ URL "https://ai.cuni.cz/AI-76.html"] *========================================================================================= * Etické využívání nástrojů generativní AI *========================================================================================= V současné době neexistuje technicky spolehlivý způsob, jak s jistotou odhalit využití gen Přestože jsou dostupné různé „detektory AI", zatím se ukazuje, že jsou z principu nespoleh Nicméně existují ukazatele indikující míru a způsob použití generativní AI při psaní závěr případě zjištění nedeklarovaného použití generativní AI nebo v nepovoleném rozsahu může vé řízení o vyslovení neplatnosti vykonání státní zkoušky. Doporučujeme tedy využívat nástroje generativní AI eticky a transparentně. Studující by mě přiložit Prohlášení o užití umělé inteligence a konzultovat užití generativní AI s vedoucí *========================================================================================= * Vlastní přínos jako součást závěrečných prací *========================================================================================= Psaní závěrečné práce není jen studijní povinnost, ale také příležitost se leccos naučit, dovednosti z předchozího studia: ponořit se do studia konkrétního tématu, utřídit si své m myšlení jiných autorů a na základě toho vystavět práci většího rozsahu, než které studujíc předchozím studiu. Pokud některé, nebo dokonce všechny tyto kroky zastane AI, žádnou z těchto schopností stud nebo jen v menším rozsahu. I to je třeba zvažovat při tom, kdy se studující – ideálně spol školitelem – rozhodují, které nástroje AI a k jakému účelu při tvorbě své práce použijí. ****************************************************************************************** * Způsoby využití generativní AI ****************************************************************************************** Níže jsou popsány různé způsoby, jakými může být umělá inteligence zapojena do procesu zpr práce. Jednotlivé činnosti jsou rozděleny do tří stupňů podle toho, jak zásadním způsobem výsledné dílo – od nejméně zásadního prvního stupně až po kritický třetí stupeň. Jednotlivé stupně jsou označeny barvami, které odpovídají doporučením Pracovní skupiny pro AI na Univerzitě Karlově. Tato skupina doporučuje umožnit volné využití AI prvního stupně vyplnění Prohlášení o užití umělé inteligence), druhý stupeň využití vždy konzultovat s ve třetí stupeň využití zcela zakázat. Tento seznam je pouze doporučující; jednotlivé fakulty si mohou samy stanovit, do jakého s budou generativní AI v jaké oblasti tvorby závěrečné práce povolovat, případně nastavit da pravidla a omezení. Účelem je poskytnout návod a inspiraci. Přizpůsobení oborovým specifik ponecháno v gesci fakult. Doporučujeme tedy sledovat nařízení, týkající se generativní AI na jednotlivých fakultách děkana, opatření děkana, vyjádření vedení fakulty) a v případě pochybností konzultovat uži s vedoucím práce. Tvorba a kompozice textu  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░1 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Konzultace základní░myšlenky textu,░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░diskuse░o░hlavních░tezích░textu, ░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░generování░návrhu░osnovy░textu,░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░získání░zpětné░vazby na░myšlenky░či░vlastní části ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░textu během░tvorby░textu░nebo░po░jeho░dokončení. ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Generovaný░text░není░přímo░vkládán░do░těla závěrečn ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░práce.░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░2 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Generování░textu░z░textových,░zvukových░či jiných ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░poznámek, ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Přeformulování░vlastního░textu, ░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Komplexní░užití nástrojů░jako░je░Microsoft Copilot ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░365░v░nástrojích░Microsoft░(Excel,░Word░apod.)  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Stupeň▒3 ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒Vytvoření▒celé▒práce▒pomocí▒promptů,▒kde ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒studující vystupuje▒pouze▒v▒roli▒editora, generován ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒celých▒částí▒textu▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Jazyková a stylistická úprava práce  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░1 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Gramatická░oprava░jednotlivých░slov░nebo úseků, ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░oprava░syntaxe░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░2 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Stylistická░korektura░úseků░práce ░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Stupeň▒3 ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒Nahrávání▒velkých▒úseků▒textu▒nebo▒celé▒práce a ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒jejich▒stylistické▒přepsání▒nástroji▒AI  ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Překlady  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░1 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Konzultace░vlastního░překladu░s░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░nástroji generativní AI ░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░2 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Oprava░vlastního░překladu░nástroji generativní AI, ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░překlad░určitých░částí░práce░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░nástroji generativní AI ░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Stupeň▒3 ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒Nahrání▒celého▒textu nebo▒jeho▒podstatných částí a ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒jejich▒kompletní▒překlad ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Vyhledávání, čtení a interpretace zdrojů  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░1 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Provedení░základní░rešerše░dostupných░zdrojů, ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░konzultace░strategií░pro samotnou░rešerši, ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░konzultace░rešeršních░dotazů,░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░konzultace░pomáhající░porozumění ░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░2 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Analýza░konkrétní░literatury░– prioritizace, ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░generování rešeršních░dotazů, ░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░vypracování rešerše░za░pomocí░nástrojů░jako ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Konsenzus,░Perplexity,░Elicit  ░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Stupeň▒3 ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒Sepsání Přehledu▒literatury▒(Literature▒review)  ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Tvorba odvozeného obsahu  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░1 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Konzultace░podoby░vlastního░odvozeného░obsahu ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░(abstrakt,░bibliografie,░rejstřík),░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░generování░mediálního░obsahu░jako░jsou░doprovodné ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░obrázky,░grafy,░náčrty ░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░2 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Generování░odvozeného░obsahu░(abstrakt,░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░bibliografie,░rejstřík) ░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Stupeň▒3 ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒Generování▒úvodu▒a▒závěru▒práce ▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Analýza a interpretace dat  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░1 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Konzultace░strategií a░konkrétních░metod pro analýz ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░a░interpretaci dat ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Stupeň░2 ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Generování░konkrétních░analytických░postupů (např. ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░syntaxe░pro░statistický░software,░analytických kódů ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░Generování░způsobů░interpretace░výsledků analýzy  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Stupeň▒3 ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒Generování▒zásadních▒částí▒nebo▒celé▒analýzy a/nebo ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒interpretace▒dat. ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ****************************************************************************************** * Mohlo by Vás také zajímat: ****************************************************************************************** Ochrana dat [ URL "https://ai.cuni.cz/AI-76.html"] Rychlý start s promptováním [ URL "http ai.cuni.cz/AI-79.html"] Seznam nástrojů AI na UK [ URL "https://ai.cuni.cz/AI-9.html"] Doporučení pro studující [ URL "https://ai.cuni.cz/AI-11.html"] Bezpečné užívání AI na UK "https://ai.cuni.cz/AI-68.html"] Vzor Prohlášení o užití generativní AI [ URL "AI-81-versi prohlaseni_o_uziti_generativni_umele_inteligence_temporary.docx"]